Rozmiar ma znaczenie

rozmiar talerza

Jeżeli ktoś kiedyś Ci mówił, że rozmiar nie ma znaczenia, kłamał! Bo prawda jest taka, że duży nie zawsze znaczy lepszy, to właśnie mniejszy jest znacznie bardziej pożądany, zwłaszcza gdy w grę wchodzi odchudzanie. Zresztą sprawdź sam, a przekonasz się, gwarantuję, że powiedzenie, od nadmiaru głowa nie boli, to zwykła urban legends.

Znasz to uczucie, gdy w restauracji dostajesz posiłek w ogromnym półmisku, zjadasz go i wciąż odczuwasz głód, więc z chęcią zamawiasz kaloryczny deser, bo masz wrażenie, że zjadłeś za mało?

Owszem, jeśli nakładamy jedzenie na mały talerz, wydaje nam się, że jest go sporo, gdyż wypełnia naczynie w całości. Jednak, ta sama porcja podana na większym talerzu, wygląda bardzo niewinnie i sprawia wrażenie niewystarczającej, żeby zaspokoić nasz głód. Podświadomość pragnie bowiem pełnego talerza. Restauracje na całym świecie znają ten trik nie od dziś. Wszak ich zysk, zależy od Twojego apetytu – im większy, tym lepszy, dlatego serwują posiłki w ogromnych naczyniach. W swojej kuchni nie musisz go jednak stosować, więc „pomniejsz” talerze do minimum ;) Zresztą, mamy tendencję do nakładania małych porcji na małe i dużych na duże, a to już przemawia samo za siebie.

Nie wiem czy zauważyłeś, że ludzie szczupli przestają jeść, gdy nie są już głodni, a osoby otyłe mają tendencję do przejadania się i kończą konsumpcję, gdy pękają już w szwach?

Ci pierwsi znają pewien sekret. Otóż, jak pokazują badania naukowe, zawsze nakładamy na talerz – tak, znów on – porcje o 20 procent większe niż de facto potrzebujemy. Umysł ludzki jest bardzo pazerny, podpowiada no jeszcze, jeszcze, weź więcej tych kartofli, mimo że, żołądek wcale tyle nie wymaga! Zapewne, każdemu z nas to się zdarzyło, wmuszać w siebie obiad, pomimo uczucia sytości, tylko dlatego, że na talerzu wciąż znajdowało się jedzenie, a szkoda było wyrzucać, grzech i takie tam. Zatem w wakacje powiedz zachłanności nie. 20 procent mniej niż myślisz, że możesz zjeść, to klucz do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>